Obecnie posiadanie strony WWW i bycie obecnym w Internecie jest bardzo ważnym czynnikiem, który poszerza nasze perspektywy na rynku. Rozpowszechnia ona dostęp do informacji dla klientów, zmniejsza koszty operacji, produktów itp. Każdego dnia osoby prywatne i firmy publikują nowe strony internetowe oferujące szeroki wachlarz produktów, informacji i usług. Przy budowie strony internetowej, poza ustaleniem celów firmy, niezwykle ważne są czynniki, takie jak struktura i dobór jej zawartości (tekstów i obrazów), aktualizacja treści, projekt graficzny, dostępność, interaktywność (aplikacje internetowe), oraz czas otwierania przez innych użytkowników
Struktura i dobór zawartości
Projektowanie stron internetowych wymaga połączenia wielu elementów. Ważnym czynnikiem jest przygotowanie rozbudowanej struktury i hierarchii zawartości strony. Zarządzanie treścią, czyli informacjami które chcemy przekazać klientom, oraz wymiana tych informacji z użytkownikami na stronie internetowej, jest niezbędna, aby strona mogła być skutecznym kanałem komunikacji oraz ma zasadnicze znaczenie dla płynnego i bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami i kontrahentami.
Teksty
Informacje zawarte na stronie internetowej powinny być unikalne. Muszą zawierać frazy i słowa kluczowe, aby służyły również przyszłej optymalizacji. Kopiowanie tekstu z podobnej strony internetowej nie jest dobrze widziane przez wyszukiwarki internetowe.
Jest bardzo ważne, aby informacje na stronie były regularnie aktualizowane. Użycie platformy CMS (system zarządzania treścią, ang. Content Management System) pozwala aktualizować i modyfikować w dowolnym momencie treści, zdjęcia i informacje, które chcesz przekazać swoim klientom.
Obrazy i animacje
Wykorzystanie obrazów i animacji zwiększa jakość wizualną strony internetowej, jednak przez nieprawidłowe ich stosowanie, mogą być one zlekceważone przez wyszukiwarki, przez co nie będą brane pod uwagę przy optymalizacji strony. Ponadto nadużywanie zdjęć spowalnia ładowanie strony internetowej, co czyni ją trudniej dostępną dla użytkowników z wolnym łączem.
Tekst zawarty w obrazach i animacjach flash jest całkowicie niewidoczny dla wyszukiwarek, a zatem nie ma żadnej wartości, przy pozycjonowaniu strony.
Kreatywność i projektowanie
Po zdefiniowaniu struktury strony i jej elementów, możemy przystąpić do projektowania graficznego jej zawartości razem z identyfikacją wizualną firmy (czyli integracją logo, kolorów firmowych, krojów pisma, etc.). Celem jest osiągnięcie jedności pomiędzy projektem graficznym i treścią, zwiększając efekt wizualny i skuteczność strony internetowej.
Układ nawigacji
Ważne jest, by Twoja strona była łatwa w nawigacji i umożliwiała użytkownikowi bez problemowe przeglądanie i dostęp do wyszukiwanych informacji oraz łatwe poruszanie się po wszystkich stronach tworzących witrynę.
Dostępność
Ważne jest, aby wszyscy klienci zainteresowani informacjami i zawartością Twojej strony mieli łatwy dostęp do witryny za pomocą różnych przeglądarek, nie tylko z jednej wybranej przeglądarki.
Każda przeglądarka interpretuje inaczej kod HTML, tzn. strona programowana tylko pod IE 6 nie będzie dostępne dla innych użytkowników, którzy korzystają z przeglądarki Opera, Mozilla, Chrome lub innej.
Inne usługi
Aplikacje internetowe zwiększają ruch na stronie, ponieważ użytkownicy mogą je uważać za interesujące i przydatne, zatem zwiększają możliwość, że strona będzie ponownie odwiedzona przez potencjalnego klienta, a nawet zostanie polecona kolejnym osobom.
Aplikacje internetowe, usługi, takie jak prognoza pogody, kalkulatory kredytów hipotecznych, opcje wyszukiwania, konwertery walut, e-commerce, rezerwacje online i inne usługi to tylko niektóre z elementów, które generują dynamizm i interaktywność na stronie internetowej.